Fördelar

Resor påverkar vår miljö, det är ofrånkomligt. Som resebyrå hjälper vi dig dock med tips om vilka alternativ som är mest skonsamma för miljön, och hur du på andra sätt kan minska den klimatpåverkan din tjänsteresa har.
Vi erbjuder också möjligheten att klimatreducera motsvarande de utsläpp resan genererar. Du kan köpa bio-verifikat för bioflygbränsle.

Genom att använda Resia som affärsresebyrå kan du boka hela tjänsteresan vid ett tillfälle, och dessutom få hotell, hyrbil, taxi med mera förbetalt. Då slipper du ligga ute med pengar, hålla reda på kvitton och skriva reseräkningar. Alla kostnader går i stället in på företagets resekonto och debiteras sedan på det sätt din arbetsgivare har bestämt.

Det ska vara lätt att boka, och enklare resor eller resor du gör ofta kan du boka själv i vårt företagsanpassade onlinebokningsverktyg. Resia Online finns både som webbplats och app, och där kan du boka flyg, tåg, hotell, transfer och hyrbil samt boka om redan bokade flyg. Uppgifter som bonuskort och betalningsinformation sparas i systemet, vilket gör bokningarna snabba och smidiga. I Resia Online finns också din arbetsgivares resepolicy och era avtalspriser lagrade, så att du inte missar eventuella regler och rabatter.
Lite mer komplexa resor rekommenderar vi att du bokar hos någon av våra resespecialister. De har lång erfarenhet och dessutom tillgång till fler alternativ än vad du själv kan se i onlinebokningen. Genom att till exempel rekommendera ett bra hotell nära kundmötet eller hjälpa dig att boka snabb transport från flygplatsen hjälper vi dig att göra din tjänsteresa mer effektiv. Kanske rekommenderar vi också en viss biljett som ger dig tillgång till lounge där du kan jobba effektivt under väntetiden.
Oavsett hur du väljer att boka din tjänsteresa är det ditt lokala Resia-team som hjälper dig. De lär känna dig och dina behov och kan ta fram bästa möjliga reseförslag baserat på hur just du föredrar att resa.

Mycket kan hända under en resa. Vanligast är kanske strejker, eller flyg som är inställda av andra skäl. Då kan det vara skönt att få hjälp, och oftast hinner vi kontakta dig med ett alternativt förslag innan du ens hinner ringa oss. Vi erbjuder också alla våra kunder en 24-timmarsservice där du alltid kan få hjälp av svensktalande personal, även när din lokala resebyrå har stängt.
Det kan också vara en trygghet att vi vet var du befinner dig när du är på tjänsteresa. Skulle till exempel en naturkatastrof eller ett attentat inträffa på din destination samarbetar vi med din arbetsgivare för att snabbt ta reda på var du befinner dig och hjälpa dig därifrån.

När någon i familjen reser mycket får de som är kvar hemma dra ett lite tyngre lass. Vi vill gärna hjälpa dig att visa omtanke om dem där hemma när du är på tjänsteresa. Med jämna mellanrum ordnar vi därför Kvar Hemma-aktiviteter, som brukar vara väldigt uppskattade både hos våra resenärer och deras nära och kära.