Integritetspolicy - Affärsresor

Sammanfattning – hur behandlar Resia dina personuppgifter?

I vår integritetspolicy förklarar vi vilka personuppgifter vi behandlar om dig som är affärsresenär hos oss. I policyn förklarar vi i detalj vilka personuppgifter vi behandlar och varför vi behöver behandla uppgifterna. Vi förklarar även vilken laglig grund vi har att behandla dina uppgifter, hur länge uppgifterna behandlas och vilka rättigheter du har att påverka den behandling av dina personuppgifter som vi utför.

Sammanfattningsvis behandlar vi följande personuppgifter framförallt för följande övergripande syften:

- Vi behandlar de personuppgifter som krävs för att du ska kunna resa med oss, t.ex. information om dina kontaktuppgifter, din resa och dina önskemål.
- Vi behandlar dina kontaktuppgifter och preferenser som du eller ditt företag/organisation har delat med oss för att tillhandahålla vår affärsreseportal till dig, där du enkelt kan se och ändra dina uppgifter.
- Baserat på ditt samtycke kan vi också behandla viss information om dina särskilda reseönskemål relaterat till personliga preferenser och din hälsa som vi får från dig med främsta syftet att säkerställa att du kan resa och att du inte serveras mat eller tilldelas ett boende som inte passar dig.
- Om du inte tackat nej till att få marknadsföring kommer vi även behandla dina personuppgifter i syfte att skicka dig relevant och för dig och ditt resmål anpassad marknadsföring, t.ex. rekommendationer och nyhetsbrev. Du kan alltid tacka nej till sådan marknadsföring.
- Vi behandlar dina personuppgifter för att förbättra våra tjänster, produkter och system och kan t.ex. komma att behandla dina personuppgifter i samband med marknads-och/eller opinionsundersökningar, för att du ska kunna recensera och betygsätta din resa samt för att hantera dina svar och sammanställa och analysera statistik av de svar vi får.

Ovan anges endast exempel på de personuppgifter som vi behandlar om dig. Vill du ha mer information eller vill du lämna ett klagomål mot hur vi behandlar dina personuppgifter? Enligt gällande dataskyddsförordning har du ett flertal rättigheter, som rätten att invända mot viss behandling och att få information om hur vi behandlar din information. Du kan läsa mer om dessa rättigheter och detaljerad information om hur vi behandlar dina personuppgifter genom att klicka här.

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas / ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten.Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.