"Vi får bättre koll på utgifterna och kan lägga budgeten bättre"

Hon besöker regelbundet partners både i och utanför Europa och har uppåt hundra resdagar varje år. Här berättar Helen Emanuelsson, försäljnings- och marknadsdirektör på designföretaget Bolon, varför hon låter Resia sköta allt praktiskt kring affärsresorna.

Sedan starten 1949 har svenska familjeföretaget Bolon, som designar innovativa golvlösningar i offentlig miljö, expanderat från Ulricehamn till att finnas över hela världen. 95 procent av produktionen exporteras, vilket gör att Helen Emanuelsson ofta är på resande fot.

Eftersom resandet hos företagets anställda är utbrett har Bolon sedan flera år samarbetat med Resia, som sköter allt det praktiska kring affärsresorna:

– För mig är det en tidsbesparing och en trygghet. Det händer ibland att man rest ut och får ändra sig eller missar ett plan – då ringer eller mejlar jag min kontaktperson som ser till att allt blir rätt med väldigt kort varsel. Det uppskattas oerhört.

– Framför allt för att det är allra enklast. Dessutom är den personliga kontakten viktig för mig. Jag vet att mina specifika önskemål alltid blir tillgodosedda och att min kontakt har koll. Det är något jag värdesätter högt.

Hon hoppas att fler företag upptäcker fördelarna med att anlita affärsresebyrå:

Läs mer om Resias företagstjänster

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas / ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten.Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.