Efter hemkomst från affärsresan

När du kommer hem efter din affärsresa är det under rådande omständigheter några saker du kan tänka på både ur säkerhetssynpunkt samt för att ni inom företaget så bra som möjligt kan anpassa ert kommande resande efter den lite annorlunda situation som råder. Vi listar några punkter nedan: 

  • Kontrollera vilka eventuella restriktioner som gäller vid återkomst till ditt hemland utifrån de länder du har besökt. 
     
  • Då allt inte är som vanligt just nu och allt ändras väldigt fort är det extra viktigt att du delar med dig av de erfarenheter du har med dig tillbaka från din resa. Gör det både med dina närmaste kollegor, din Travel Manager och/eller HR-avdelning samt även gärna din resesäljare som hjälp dig att boka resan. På så sätt utvecklar vi tillsammans ett än säkrare och smidigare resande inför kommande resor. 
     
  • Var extra vaksam på din hälsa efter hemkomst och har du möjlighet kan det vara bra om du några dagar direkt efter hemkomst jobbar hemifrån. Vid minsta symtom bör du sätta dig själv i karantän och kontakta din lokala sjukvård för undersökning och test. 
     
  • Desinficera ditt handbagage och din resväska. Tänk även på att torka av din laptop, mobil, etc.  
     

Header-content-promo_624x395.jpg 

Fler tips

 

Vänligen notera! 
Resia kan inte erbjuda specifika råd om resebegränsningar eller policyändringar, eftersom de beror på affärsverksamheten för varje enskild organisation.
Informationen som tillhandahålls här är endast i informationssyfte och den ska inte tolkas som hälso- eller juridisk rådgivning. Var noga med att rådgöra med er hälsorådgivare om hälsoeffekterna av resor och möten för er samt en juridisk rådgivare om de juridiska kraven för er resa.
Resia strävar efter att ha den senaste informationen men tar inget ansvar för att informationen är uppdaterad då läget gör att saker ändras dagligen. Externa länkar som tillhandahålls är inte under kontroll av Resia och Resia har ingen kontroll över tillgängligheten på dessa webbplatser. Resia ansvarar inte för eventuella förluster eller skador från användning av dessa externa länkar.

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas / ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten.Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.