Kontrollera företagets reseförsäkring 

Kontrollera den försäkring som ni har för att skydda era medarbetare och företaget under tjänsteresor. Vilket skydd innehåller den för resenären samt för företaget?  Vänligen observera att flera försäkringbolag har lagt till särskilda Covid-19 regler i sina villkor. 

Några aktuella saker att fråga försäkringsbolaget om är:  

  • Vad gäller om medarbetaren blir sjuk och behöver akut sjukhusvård?
     
  • Vad ersätter försäkringen om medarbetaren vid ankomst blir nekad inträde i ett land till exempel på grund av att de vid en temperaturkontroll i säkerhetskontrollen påvisar feber? 
     
  • Vad ersätter försäkringen om medarbetaren blir satt i karantän på sin resa?  
     
  • Vad ersätter försäkringen om ett land stänger sina gränser och medarbetaren blir tvungen att stanna kvar? 
     

iStock_39879922_LARGE-624x395.jpg 

Reseplanering

 

Vänligen notera! 
Resia kan inte erbjuda specifika råd om resebegränsningar eller policyändringar, eftersom de beror på affärsverksamheten för varje enskild organisation.
Informationen som tillhandahålls här är endast i informationssyfte och den ska inte tolkas som hälso- eller juridisk rådgivning. Var noga med att rådgöra med er hälsorådgivare om hälsoeffekterna av resor och möten för er samt en juridisk rådgivare om de juridiska kraven för er resa.
Resia strävar efter att ha den senaste informationen men tar inget ansvar för att informationen är uppdaterad då läget gör att saker ändras dagligen. Externa länkar som tillhandahålls är inte under kontroll av Resia och Resia har ingen kontroll över tillgängligheten på dessa webbplatser. Resia ansvarar inte för eventuella förluster eller skador från användning av dessa externa länkar.

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas / ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten.Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.