Aktuell information

Gällande semesterresor med anledning av Covid-19

Just nu är det många som kontaktar oss och våra svarstider på telefon och mail är längre än normalt.

Vanliga frågor & svar

*Vi vill uppmärksamma dig på att det alltid är resenärens ansvar att hålla sig uppdaterad om rådande reseråd, krav på intyg, pass, visum och övriga viseringar dit denne skall resa.

Aktuell trafikinformation från flygbolag

Läs mer genom att klicka på länkarna för aktuellt flygbolag:

 

Aktuell information från charter- och researrangörer

Läs mer genom att klicka på länkarna för aktuell charter- eller researrangör:

Aktuell information från kryssningsarrangörer

Läs mer genom att klicka på länkarna för aktuell kryssningsarrangör:

Frågor & Svar om semesterresor 

För att hålla dig uppdaterad om situationen så har vi samlat aktuell reseinformation samt vanliga frågor och svar här och vi uppdaterar informationen löpande.

Resia AB och Resias moderbolag Resia Travel Group AB är fr o m 20 maj i rekonstruktion
Läs mer här

Vår verksamhet fortlöper som vanligt efter den 20 maj 2020, där du som kund vid nya bokningar inte påverkas av rekonstruktionsprocessen då alla inkommande inbetalningar är skyddade för dig som kund.

Just nu har vi längre svarstider på telefon och mail
Med anledning av situationen med Covid-19 har vi längre svarstider på telefon och mail. Om din resa är inställd, kommer vi att kontakta dig så snart vi kan.

Hittade du inte det du sökte?

Kontakta kundtjänst


Behöver du ytterligare hjälp?

Kontakta kundservice

Information från UD

UD häver avrådan för ett antal länder
Från och med den 30 juni häver UD avrådan för icke nödvändiga resor till följande länder: Belgien, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Kroatien, Luxemburg, Portugal, Schweiz och Spanien.

För fullständiga villkor se UD:s reseinformation:

Läs mer här

Delbetala med Klarna

Res tryggt med Resia

Sveriges bästa onlineresebyrå 2019

Kundnöjdhet 4.5 av 5Trustpilot_brandmark_gr-blk_RGB.png

Ring oss mån-fre 11-15

OBS!

Om du har bokat två enkelbiljetter innebär detta att om den ena flygningen av någon anledning inte genomförs som planerat, avbokas / ändras inte den andra flygningen med automatik, utan du måste själv boka om biljetten.Om biljetten inte är ombokningsbar är det du som står för kostnaden.